Storytelling

Storytelling is hot. Maar ondanks dat het een hype lijkt, is wel bewezen dat de kracht van storytelling juist in de lange adem zit. Verhalen geven je bedrijf een gezicht en zo ontstaat herkenning en verbinding, zowel voor klanten als voor (toekomstige) medewerkers.

Bij storytelling gaat het natuurlijk om de boodschap. Wat wil je vertellen? Het aansprekende verhaal van hoe jij met vallen en opstaan een succes van je bedrijf hebt weten te maken? Of misschien vertel je veel liever op welke manier duurzaamheid een steeds belangrijkere rol binnen je bedrijf speelt. Of gaat het puur om merkbeleving. Verhalen die zowel voor je klanten als voor je medewerkers aansprekend zijn.

Want ook intern kan storytelling veel impact hebben. Wellicht is het tijd om de kernwaarden te vernieuwen. Of zijn ze nog actueel, maar besef je dat je medewerkers ze niet uitdragen. Het delen van verhalen uit de organisatie vergroot de betrokkenheid van medewerkers en zorgt ervoor dat de neuzen weer dezelfde kant op komen te staan. Verandertrajecten verlopen soepeler wanneer door storytelling een gevoel ontstaat bij de nieuwe normen en waarden. En als medewerkers trots zijn, stralen ze dat ook uit naar de klant!

kader3

 

 


Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial